The Korea Herald

지나쌤

뮤지컬 ‘레베카’ 로맨틱 스릴러와 음악의 만남

By 박한나

Published : Jan. 20, 2013 - 18:14

    • Link copied


뮤지컬 '레베카'에서 '댄버스 부인'역을 맡은 옥주현 뮤지컬 '레베카'에서 '댄버스 부인'역을 맡은 옥주현






2013년 상반기 기대작인 뮤지컬 ‘레베카’에서 아내의 죽음으로 상처를 받은 ‘막심 드 윈터’ 역을 맡은 세 명의 배우 유준상∙오만석∙류정한은 이 역을 소화하기 위해 체중조절과 피부관리가 필요했다고 말했다. 

유준상은 “매번 정장을 입어야 하는 역할인데다가 잘 어울려야 하니 마음껏 먹을 수 가 없다"고  말했다.

기자회견장에서 류정한도 유준상을 거들었다. “와 난 정말 피부 관리를 받으려고 피부과 의사를 찾아갔어요” “보시면 알겠지만 다른 두 사람이 너무 잘생겨서 비교할 때 흉하지 않을 정도는 되야 했다”며 너스레를 떨었다.

지난해 뮤지컬 '모차르트!', '엘리자벳'의 흥행으로 한국에서도 이름을 알린 작곡가 미하엘 쿤체•실베스터 르베이가 새 작품 '레베카'로 다시 한국을 찾아 상영된 지 일주일 만에 대중과 언론으로부터 호평을 받고 있다.

데프니 듀 모리에의 고딕 소설 (1938년 作)의 제목을 그대로 가져온 ‘레베카’는 1940년 알프레드 히치콕 감독이 영화로 만들기도 했다.

'레베카'는 아내의 죽음으로 상처받은 '막심 드 윈터', 막심과 결혼하지만 이내 혼란에 빠진 '나', 레베카를 맹목적으로 사랑한 '댄버스 부인'의 이야기를 그린 로맨틱 스릴러다.

극중 덴버스 부인 역을 맡은 옥주현은 이번 작품을 통해 최초로 악역을 연기했다 

옥주현은 이번 역할이 재미있는 도전이었다며 “덴버스 부인이 조연이긴 하지만 공연 내내 특별한 존재감을 나타낸다”라고 말했다.

 “개인적으로 데프니 듀 모리에의 원작을 재미있게 읽었다. 그 책을 읽은 후 이 뮤지컬에서 연기하고 싶어졌고, 이 캐릭터를 이해하는데 도움이 됐다. 내가 극중에서 걷고, 말하고, 행동하는 방식은 책에서 받은 영감을 바탕으로 만들어 진 것”이라고 말했다.

이 작품의 미술 감독 로버트 조한슨은 “현대적인 무대와 기술로 보다 영화적인 요소를 가미할 수 있었다”고 말했다.

그는 또 “영화를 본 사람이라면 이번 뮤지컬이 영화와 비슷한 분위기로 흘러가는 것을 보고 실망할지도 모르지만 영화나 원작 소설을 좋아했던 사람 모두가 이 뮤지컬을 관람하고 만족스러웠으면 좋겠다. 하지만 영화나 소설에는 없는 뮤지컬 음악을 추가적으로 들려줄 수 있는 것은 멋진 일이다”라고 덧붙였다.

 

<영문 기사>

The making of “Rebecca”


By Claire Lee


Losing weight and getting facials were what it took the three men to play the leading role of “Rebecca,” one of the most anticipated musicals in the first half of the year.

“This is a role that requires wearing suits all the time,” said actor Yoo Jun-sang, who is sharing the role of an English aristocratic widower with actors Oh Man-seok and Ryu Jung-han.

“And you have to look good in them. So I can’t eat too much. Otherwise I wouldn’t look so good.”

It’s been more than a week since the opening of the musical, which is already receiving rave reviews from the public and the local press. Written by Michael Kunze and Sylvester Levay, the suspenseful musical is an adaptation of Daphne Du Maurier’s 1938 gothic novel of the same title. Kunze and Levay are well-known figures in Korea, as some of their other works, “Elisabeth” and “Mozart!” enjoyed wide popularity here last year.

With much humor and great enthusiasm, the star-studded cast of the musical met with reporters on Thursday and shared their experience making the show. The three actors are sharing the role of widower, whose memory of Rebecca, his beautiful dead wife, keeps haunting him and his new bride. Yoo, Oh and Ryu constantly made fun of themselves throughout the media conference, in their efforts to praise each other. 

“Oh, I really had to see a dermatologist and get some facials,” said Ryu Jung-han. “As you can see, these two fellows are just so good-looking. I wanted to be at least presentable compared to these two.”

Meanwhile, musical actress Oak Ju-hyun is making her first foray into villain’s territory with this noir musical. She plays Mrs. Danvers, a housekeeper who is obsessed with the memory of the widow’s dead wife.

During the press rehearsal on Thursday, Oak captivated the audience with her performance as the housekeeper, who tries to kill the widower’s new lover.

For Oak, whose previous roles include the princess-turned-slave “Aida” and the beautiful yet tragic empress “Elisabeth,” playing Mrs. Danvers was a fun challenge. “Mrs. Danvers is a supporting role, but her presence is very distinct throughout the show,” Oak told reporters.

“I personally really enjoyed reading the original novel by Daphne Du Maurier. The book made me really want to be a part of this musical, and allowed me to understand this character. The way I walk, speak and act as Mrs. Danvers is in fact inspired by the book.”

Du Maurier’s 1938 novel was made into its famous film adaptation in 1940, directed by Alfred Hitchcock.

“The modern stage and technology allow us to create something that is much more cinematic,” said Robert Johanson, the artistic director of the show.

“I think the people who have seen the movie will not be disappointed when they see a play that flows just like the movie. So we hope the audience will be satisfied including those who loved the movie or the novel. But it definitely is wonderful to get to hear people singing in addition -- that’s one thing that they don’t get in the book or in the film.”

“Rebecca” runs until March 31 at LG Art Center in Yeoksam-dong, southern Seoul. Tickets range from 50,000 won to 130,000 won. For more information, call 1544-1555.

(dyc@heraldcorp.com)